Kategorie: Dzieje się, koncertyTagi: , , , bezpośrednik

Grudzień 2011 w klubie Fabrika (Poznań)

Grudzień 2011 w klubie Fabrika (Poznań)

W grudniu na scenie klubu muzycznego Fabrika zagrają:

Wszystkie koncerty rozpoczynają się o godzinie 20:00.

Sorry Boys (01.12)

Koncert w ramach drugiej części trasy promującej album ‚Hard Working Classes’. Jak mówi sam zespół, ich album jest pełen miłosnej pasji. To opowieść o emocjonalnie ciężkiej pracy, wkładanej w budowanie relacji. Warto wspomnieć, że Iza nie tylko śpiewa, ale jest też autorką wszystkich tekstów oraz współautorką wszystkich kompozycji. Zagrała także na instrumentach klawiszowych, perkusyjnych oraz na harmonijce ustnej.

Michał Wardzała, szef wytwórni Mystic Production, o podpisaniu kontraktu z Sorry Boys:

Takie debiuty i takie talenty, jak Sorry Boys zdarzają się raz na dekadę. Jeśli możemy mówić o magii muzyki, to właśnie dźwięki wykreowane przez ten zespół czarują i tworzą nowe wszechświaty. Talent wokalny Izy, jej wrażliwość i intensywność przekazywanych emocji zachwycają i wzruszają. Cieszę się, że zespół swoją przyszłość związał z Mystic Production.

Płyta ukazała się 8 listopada 2010 roku. Promował ją singiel „Cancer sign love”, do którego powstał teledysk będący efektem współpracy zespołu z reżyserką Natalią Kostenko. Zdjęcia pochodzą z filmu dyplomowanego Kostenko, pt. „Koniec świata”. Główną rolę w filmie zagrała Maria Seweryn.

Ceny biletów: 20/25 zł

Adre’n’Alin (03.12)

Igor Szulc – wokalista, pianista oraz autor muzyki i tekstów.
Człowiek z fortepianem, który między klawisze wplata dodatkowo mniej lub bardziej dyskretne nuty elektronicznej dekadencji.

Adre’n’Alin to klasyka vs. elektronika, kosmos vs. atom, adrenalina vs. spokój, brud vs. pełen szlif. Męski Adre spotyka kobiecą Alin. Łączą się.

Początek muzycznej podróży Igora to rok 2007 i electroclashowy Thing na kompilacji Requiem Records Sleep Well v.3. Jednak dopiero w 2009 pojawia się Adre’n’Alin, jakiego znamy pod obecną postacią – poszukujący, eksperymentujący i bawiący się brzmieniami. Album Cargo wydany własnym sumptem pełen jest niebanalnych melodii, oryginalnego głosu i instrumentarium oraz elektronicznych wędrówek, co pozwoliło artyście zdobyć nowych fanów zarówno nad Wisłą, jak i poza granicami kraju.

Zaraz po tym pojawiają się pierwsze propozycje koncertowe – do składu live dochodzą trio smyczkowe i elektroniczny bas. Tak koncertują w najlepszych salach koncertowych obok m.in. Bonobo, Port Royal, Baaba Kulka, Much, Julii Marcell oraz na festiwalach Heineken Open’er, Before Tauron Nowa Muzyka, All For Planet, Artenalia czy We Have Sound.

2010 to rok EPki The Postman, na której Igor konsekwentnie udowadnia, że mariażowi fortepianu z elektroniką jeszcze przez długi czas nie grozi rozwód. Z niej pochodzą m.in. utwory Prey czy You Are The Best.

W roku 2011 na światło dzienne wychodzi Monster Tonight, EPka, z której tytułowy utwór pojawia się na kompilacji Pink Kong Strong 1 polskiego labelu Pink Kong Records.

W ślad za Monsterem pojawia się Helios EP, przygotowująca słuchaczy na to, co ma pojawić się już niebawem: drugi longplay opowiadający tym razem o sile elektryczności na ziemi i w kosmosie.

Materiał, nad którym obecnie pracuje Igor ma być bardziej surowy od poprzedniego Cargo, jednakże wciąż w typowej dla niego atmosferze elektronicznej poezji.
Tym razem do współpracy zaproszeni zostali flecistka, harfistka i trębacz.

Wersje koncertowe utworów znanych z poprzednich wydawnictw zyskają nowy kształt, zaś całość przedsięwzięcia będzie opierać się o nowe i nigdzie nie publikowane utwory.

Ceny biletów: 15/20 zł

Hello Mark (06.12)

Hello Mark – nowy muzyczny projekt z Poznania.
Zaczęli nietypowo: jeszcze przed pierwszym koncertem zorganizowali sesję, podczas której nagrali na żywo cztery utwory. Dwa pierwsze umieścili już w serwisie YouTube, kolejne pojawią się tam w najbliższych dniach. A po premierze internetowej przyszedł czas na prawdziwe spotkanie z publicznością. Pierwsza okazja, by posłuchać Hello Mark na żywo nadarzy się 6 grudnia w poznańskim klubie Fabrika.

Choć zespół nie próbuje silić się na przesadną oryginalność, trudno znaleźć jednoznaczne odniesienie do jego stylu. Pierwsze utwory przyniosły muzykę, którą nazwać można pojemnym określeniem „ambitny pop”. Hello Mark żongluje stylami, jednak daleko mu do bezładnego eklektyzmu. Mimo, że dopiero zaczyna – już wypracował sobie unikalne brzmienie. Elementy charakterystyczne: dwa „klawisze” i intrygujący głos Oskara Staszaka, znanego także z formacji Dolary. Jest też sprawna sekcja rytmiczna i momentami naprawdę rockowa gitara…

Ceny biletów: 10/15 zł

George Dorn Screams (08.12)

Go Cry On Somebody Else’s Shoulder – trzeci krążek cenionej bydgoskiej grupy George Dorn Screams to z pewnością najbardziej piosenkowa pozycja w ich dyskografii. Jak sami mówią, na nowej płycie słychać “dużo szczerości, spokoju i melancholii”. Choć bydgoszczanie znacząco rozszerzyli spektrum inspiracji i nieco wysubtelnili swój muzyczny komunikat, nadal – jak żaden inny polski zespół – zachwycają intensywnością muzycznej ekspresji.

GDS wracają dwa lata po znakomicie przyjętym albumie “O’Malleys Bar”.
“Go Cry On Somebody Else’s Shoulder” to 44 minuty muzyki i choć zespół istnieje już od pięciu lat, bydgoscy muzycy mówią: czujemy się, jakby to był nasz debiut.

Nowy album obiecywali nagrać już od dawna, do studia weszli jednak dopiero na początku roku. Gościnnie na płycie wystąpił Łukasz Jędrzejczak z zaprzyjaźnionego składu Tin Pan Alley (udziela się wokalnie w piosence „Water Under Bridges Rise”). Pomimo rezygnacji ze stałej współpracy z grupą, w nagraniach uczestniczył również Kuba Ziołek (znany też z Ed Wood, Tin Pan Alley i Turnip Farm). Wydawać by się mogło, że George Dorn Screams to ustalona marka i zespół pewny swoich artystycznych wyborów, muzycy podkreślają jednak, że to niezwykle ważny moment w ich karierze: Ta płyta to raczej wyraz ambicji życiowych, niż czysto muzycznych. Musieliśmy sobie coś nawzajem udowodnić jako grupa ludzi działających razem – mówią.

Dwa dotychczasowe krążki zespołu “Snow Lovers Are Dancing” i “O’Malley’s Bar” doczekały sie pochwał zarówno w mainstreamowych mediach jak i w niezależnym obiegu muzycznym. Formacja zdobyła też fanów dzięki doskonałej dyspozycji scenicznej. Dotychczas GDS zagrali blisko 150 koncertów w kraju oraz za granicą – w Niemczech, w Czechach, na Litwie.

Supportowali kilka wyśmienitych grup – m.in. amerykański The Paper Chase, trzykrotnie wystąpili na żywo na antenie radiowej „Trójki” oraz dwukrotnie na festiwalu Off w Mysłowicach.

Związani z Bydgoszczą w swoim rodzinnym mieście zorganizowali trzy edycje Low Fi Festival, na którym zagrało blisko 40 alternatywnych zespołów.

Ceny biletów: 15/25 zł

Żywiołak (09.12)

Zespół Żywiołak powstawał od początku 2005 r. – początkowo jako duet dwóch muzyków: Roberta Jaworskiego – grającego wcześniej m.in. w zespołach takich jak: „ich troLe”, czy „Kapela ze Wsi Warszawa”, oraz Roberta Wasilewskiego – współzałożyciela i gitarzysty zespołu „Open Folk”. Niemalże cały rok 2005 to żmudna współpraca tych dwóch muzyków, do których to stopniowo dołączają dwie wokalistki: Anna Piotrowska z zespołu „Goście z Nizin” i Izabela Byra z zespołu „Detonacja” (zastąpione w 2011 roku przez Monikę Wierzbicką i Karinę Kumorek) oraz specjalista od etnicznych instrumentów perkusyjnych: Maciej Łabudzki (zastąpiony potem przez Macieja Dymka).

Za debiut zespołu Żywiołak można przyjąć występ w warszawskim klubie „Jadłodajnia Filozoficzna” 8 grudnia 2005.
Już dzień później zespół bierze udział w XV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Ludowej „Mikołajki Folkowe” w Lublinie, na którym to zostaje bardzo gorąco przyjęty i zdobywa Nagrodę Publiczności.

Cztery miesiące później zespół otrzymuje Grand Prix – Nagrodę Prezesa Polskiego Radia na najbardziej prestiżowym festiwalu muzyki folkowej „Nowa Tradycja” w Warszawie.

Ceny biletów: 20/30 zł

All the young (10.12)

All The Young to formacja kreowana przy brytyjskie media na jedną z najważniejszych grup młodego pokolenia na Wyspach. To jeden z ulubionych nowych zespołów Morrisseya, który samodzielnie wybrał formację jako support kilku swoich tegorocznych koncertów. All The Young grali także przed Courteneers.

W All The Young gra czterech młodych muzyków ze Stoke, nie obca jest im tradycja gitarowego popu z Wysp Brytyjskich spod znaku The Smiths. Zespół niedawno skończył nagrywanie debiutanckiego krążka. Z formacją współpracowała dwójka znakomitych producentów, co musi budzić szacunek przy tak młodym zespole. Produkcją zajął się Garth Richardson (Red Hot Chili Peppers, Rage Against TheMachine, Biffy Clyro), za miks odpowiedzialny był Rich Costey (Mars Volta, Muse, Glasvegas).

Warto zobaczyć ich już teraz! Za kilka lat o bilety na ich występy może być niełatwo! Tak prognozują wpływowe magazyny Q oraz NME!

Ceny biletów: 25/30 zł

Plum (15.12)

Grupę Plum założyli bracia, Rafał i Marcin Piekoszewscy w 1999 roku, w Stargardzie Szczecińskim. Z pierwszym perkusistą Zbyszkiem Jasińskim wspólnie działali do roku 2008.W tym czasie nagrali trzy albumy: Out of Confusion, Nothing Personal (bez Zbyszka), Witness of Your Fall, oraz epki Express…6, Unrest, Sink or Swim. Jesienią w 2008 roku, Zbyszka zmienił na perkusji Adam Nastawski (The Larch). Do dziś zagrali dziesiątki koncertów w Polsce, Czechach, Niemczech.

Firmowana przez Lado ABC czwarta płyta poznańskiej grupy Plum zatytułowana “Hoax” to wyrastąjąca z diabelskiego bluesa, karmiona potężnymi riffami hałaśliwa rockowa bestia. Dziesięć piekielnie esencjonalnych, podkręconych do granic głośności, wykonanych z szaleńczym blues – rockowym feelingiem utworów obala tezę o słabej kondycji rodzimego mocnego gitarowego grania. “Ten album to klasyk” cieszy się Macio Moretti, współzałożyciel Lado ABC.

W swej karierze na rockowym ringu Plum nie ulękli się takich tuzów jak Butthole Surfers, No Means No czy Dalek, z którymi udanie występowali na jednej scenie. Przez lata zasłużyli sobie na miano jednego z najlepszych rodzimych składów koncertowych, zaś nowym albumem udowadniają, że znokautować mogą nie tylko w wersji live. To płyta, którą poznańska ekipa śmiało może się mierzyć z mistrzami rockʼn rollowego zgiełku zza Atlantyku.
Choć w ostatnich latach polskie zespoły często dorównywały światowej czołówce w kategorii najcięższej (Blindead, Antigama) brakowało jednak na rynku konkretnego nawalania wyrastającego z tradycji garażowego noise-bluesa: od Beefhearta przez Jesus Lizard po Queens Of The Stone Age. A przecież ta tradycja ma w naszym kraju swoją oddanych fanów.

Plum na “Hoax” zerkając wstecz jednoczesnie grają z zapałem, który nie pozostawia wątpliwości, że nie zwątpili w siłę rockowego komunikatu.
“Dla nas historia noiseʼu jest istotna, ale słuchamy sporo nowych rzeczy, zarówno gitarowych jak i elektroniki. Gatunkowa przynależność nie wydaje sie nam istotna – my gramy na rocka, ale lubimy też Fennesza czy Dalek. Ważna jest energia, potężne emocje jakie powinna nieść muzyka“. – mówi Rafał, gitarzysta Plum. Jego brat Marcin, znany też z zespołu Woody Alien dodaje “nie czujemy obciachu hałasując na scenie. Gdy podpinamy się do pieców, mamy przekonanie, że nie ma celów, których nie możemy osiągnąć. Jesteśmy w pełni oddani temu, co robimy”.

Ceny biletów: 15/20 zł

ShockolaD (16.12)

ShockolaD jest jednym z najbardziej znanych zespołów ukraińskich w dziedzinie world music. Grupa powstała w czerwcu 2004 r. Jej muzycy płynnie poruszają się w estetyce jazzu, funki, etno i elektro. Ta wybuchowa mieszanka jest już dobrze znana na Ukrainie, ale nie tylko, bowiem zespół brał udział w wielu festiwalach jazzowych, w tym tak prestiżowych jak Jazz Bez, Metro Jazz czy Chilli Jazz w Krakowie. Ich muzyka łączy w sobie muzykę ludową zakorzenioną w tradycji ukraińskiej z doświadczeniami polskiego jazzu oraz fascynację artystów nurtem world music.

Ceny biletów: 10/15 zł

Zapraszamy!

Podziel się:

NN

Pragniemy tworzyć serwis właśnie dla Ciebie, serwis z którym możesz zacząć dzień, lub w nocnej ciszy go zakończyć. Poznaj nasze spojrzenie na świat, inne niż do tej spotkałeś, a może ono jest bardzo podobne do Twojego?

Machnij komentarzem.